Produktudvikling den nemme måde

Her er hvordan man kan skabe succesfulde nye produkter, hvis du aldrig har haft en original idé i dit liv. Jeg er ikke meget kreative, så det er den eneste måde jeg kunne skabe nogen produkter på alle. Alt hvad jeg har gjort er at skabe nye produkter ved at forbedre en eksisterende produkt, der allerede sælger godt. Ved at gøre dette har jeg solgt over 39 millioner dollar af produkter til store detailkæder.
Forbedring af eksisterende produkter fjerner de fleste af risikoen. Med en helt ny opfindelse eller et helt nyt produkt kender du ikke først om det vil sælge. Hvis du starter med noget, der sælger godt allerede, og du gør det meget bedre, har du ikke dette problem.
Her er en historie, der gør punktet:
Da jeg startede min første virksomhed, min partner havde en lille skærm print operation og vi oprettet et jointventure sammen at udforske produkter jeg ville skabe og sælge og han ville gøre. Han solgte souvenirs og en populær look på tidspunktet var at gøre decals ud af prismatiske vinyl. (Dette en metallisk materiale med et mønster præget ind i at reflektere lys i regnbuer.)
Selv om jeg startede ved at sælge souvenirs, inden længe bemærkede jeg der var hundredvis af virksomheder begyndt at gøre klistermærker for børn og de var at indsamle dem. (Bemærk, hvordan hurtigt jeg var at se-efter 100 andre virksomheder var allerede gør det!).
De fleste af disse klistermærker var bare traditionelle papir, så jeg besluttede at prøve vores prismatiske materiale og se, hvordan det ville sælge. Vi sætter et produktlinje sammen af prismatiske klistermærker på ruller og begyndte at sælge nogle gavebutikker.
Salget var utrolig…
De solgte bedre end noget andet i butikken, så vi besluttede at lave nogle flere – og utroligt, de solgte også godt.
Det næste skridt var at sætte disse samme klistermærker i pakker til at sælge til de store kæder. Historie lang kort, i en anden par år var vi i Wal-Mart, Target, K-Mart, og om alle andre større detailhandler og vi solgte over 1,0 millioner dollars af klistermærker hver måned!
ET ANDET EKSEMPEL
Et par år senere, begyndte jeg at en anden virksomhed, der sælger skoleartikler udelukkende til de store kæder. Vi kom op med en hel linje af mapper, notesbøger, kuglepenne, blyanter, 3 ringbind med prismatiske/holografisk udseendet.
Alt jeg gjorde er at tage det udseende, som arbejdede på klistermærker og sætte det på en anden børn produkt. Og det er ikke alle – jeg gik til virksomheder, der allerede vidste, hvordan man kan gøre alle disse produkter og havde dem med vores holografiske look.
Resultat – en anden multimillion dollar succes. Denne ene fik endda os prisen “Bedste nye sælger of the Year” fra målets brevpapir & skole supply afdeling.
OG EN ANDEN
Jeg var ikke færdig endnu – jeg havde også opdaget at børn klistermærker blev solgt til den medicinske marked som give-aways for børnelæger, tandlæger og andre til at give børn, når de kom deres kontorer.
De produkter, der sælges på tidspunktet var alle almindeligt papir kredse ligesom detailmarkedet havde været 5 – 6 år tidligere. Denne gang jeg startede et postordrefirma at sælge prismatiske look klistermærker til medicinsk kontorer.
En anden succes…
Efter at vi voksede til at have over 10.000 medicinsk kontorer og hospitaler som kunder, solgte jeg dette selskab til en større konkurrent.
Alt i alt 3 nationale virksomheder grundlagt og voksede fra en simpel idé anvendes igen og igen… gøre et eksisterende produkt bedre.
Begynde med dette koncept – gøre et eksisterende produkt bedre. Men i stedet for afhængigt af forbrugernes accept af forbedringerne, ligesom jeg gjorde med de eksempler, jeg gav dig, hvad med at gøre det billigere for!
Eksemplerne ovenfor faktisk koste mere end vores konkurrenter – i nogle tilfælde som meget som 4 gange så meget som papirprodukter vi erstattet. Forhandlere var oprindeligt meget skeptisk, at produkterne, der ville sælge på grund af dette.
For eksempel, var en typisk papir portefølje trykt i fuld farve med attraktive designs selling for 59-69 cents for de nice, og så lavt som 29-39 cents for budgetmodeller uden hvilken som helst art.
Vores portefølje var til detailhandel på $2.00!
Selv om de solgte bedre end alt andet, var der en hel del første køber skepsis på grund af prisen.
Her er hvordan man laver det en sikker ting…
GØRE DET BEDRE, HURTIGERE & BILLIGERE
Når du foretager ændringer til at forbedre produktet, gør det for færre penge, ikke mere! Og jeg mener ikke bare en lille smule bedre enten – gøre det meget bedre.
Et par eksempler vil vise dig, hvad jeg mener.
Ved at se tendenser i min råvarer, fandt jeg ud af lige med det samme når det prismatiske og holografiske materiale begyndte at være fremstillet af papir i stedet for vinyl eller polyester.
På samme tid tyndfilm teknologi syntes at gøre de lysere film produkter meget tyndere at matche papir omkostninger.
Ved hjælp af disse nye materialer indført jeg en sæsonbestemt produktlinje af jul adresseetiketter, gave koder og klistermærker. Hvad gjorde disse anderledes var, at mens min tidligere regelmæssige mærkat produkt var et 4 “x 6” ark klistermærker detailhandel for $1,00, jeg var nu købedygtig lave en 8 “x 10” ark klistermærker til samme pris!
Det var over 3 gange klistermærker for samme pris! Hvad tror du sket? Hvis en lille ark sælger godt for $1,00, hvordan gør en pakke 3 gange størrelsen på samme pris?
Hvordan omkring $592,000 ordre fra Wal-Mart?
EN MERE…
I dette eksempel er ikke om en af mine produkter. Det er fra en opfinder jeg kender i Canada, der har en proces til fremstilling af plast og gummi produkter af genbrugte dæk og skrot plast.
Han startede første med disse gummi beskyttere til isskøjter. De eksisterende produkter på markedet bar hurtigt, fordi skarpe isskøjte vingerne holdt skære gennem gummi blade dækker.
Hans produkt var faktisk mere holdbare og varede meget længere.
Men her er den bedste del:
Fordi han brugte skrot materiale får han sine råvarer gratis! Ikke kun gjorde han gøre et bedre produkt, men i stedet for en $6,00 udsalgspris, hans vare blev solgt for $2,00 og han satte alle sine konkurrenter ud af markedet!
Hovedsagen er
Du behøver ikke at være en opfinder at udvikle nye produkter – i virkeligheden, det er bedre hvis du ikke er så smart. Det er meget nemmere at tage noget, der allerede sælger godt og gøre det bedre – og det er meget mere tilbøjelige til at blive en succes for.
Copyright 2006 Joe McVoy


Udgivet

i

af

Tags:

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *